2019/05/26

Brzydki, zły i szczery - Adam Ostrowski (O.S.T.R.)

"Nieistotne, ile płyt mam na swoim koncie i ile ich jeszcze nagram, nieważne recenzje, opinie hejterów, nieistotne, kim jestem dla ludzi jako raper czy muzyk, bo i tak kilka lat po zakończeniu kariery nikt nie będzie o tym pamiętał, natomiast dla moich dzieci i żony, jeśli tego nie spieprzę, będę bohaterem do końca życia".
Takimi słowami Adam Ostrowski kończy swoją autobiografie. I ja w to wierzę. OSTR - żywa legenda polskiego rapu. Niesamowity artysta, a jednocześnie zwyczajny gość, który chyba nadal nie do końca ma świadomość, jak wielką rolę jego twórczość odgrywa w życiu słuchaczy.

https://wielkalitera.pl/wp-content/uploads/
2019/04/okladka_OSTR_druk-666x1024.jpg
Nie będę dłużej rozwodził się nad zajebistością Adama, jeśli trafia do ciebie jego muzyka - ta książka będzie jak kolejny dobry kawałek. Jest kilka wspomnień z młodości, krótkie historie nagrywania kolejnych albumów, konfrontacja z chorobą... Wszystko przeplecione najczęściej zabawnymi anegdotami z życia. Całość czyta się błyskawicznie. Nie tylko dzięki lekkiemu, luzackiemu stylowi, ale też przez niewielką objętość, dużą czcionkę i mnóstwo grafik wewnątrz książki. Niby wszystko fajnie ale chciałoby się więcej! Autobiografię Ostrego dosłownie pochłonąłem w trakcie podróży pociągiem, było podobnie jak podczas słuchania jego płyt - świat zewnętrzny przestał istnieć. Podróż minęła w mgnieniu oka. Miałem przyjemność spotkać Adama osobiście i zamienić z nim parę słów przy okazji podpisywania książki na 10. edycji WTK. Otwarty, bezpośredni i autentyczny człowiek. Zwyczajny facet, który od lat tworzy niezwykłą muzykę. Doskonały przykład tego, że tylko rzeczy robione z pasją mają prawdziwą wartość.

"Brzydki, zły i szczery" to pozycja skierowana przede wszystkim dla fanów muzyka. Ładnie wydana, fajnie napisana ale stanowczo zbyt krótka... Na szczęście dzięki bogatej dyskografii, Ostrego można słuchać niemal w nieskończoność...

One Love.

Brzydki, zły i szczery - Adam Ostrowski
Wydawnictwo: Wielka Litera
Rok wydania: 2019
Stron: 208
Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Faktotum - Charles Bukowski

"Niedzielę były najlepsze, ponieważ nikt nie stał mi nad głową, i wkrótce zacząłem brać ze sobą półlitrową butelkę whiskey, żeby lepiej...