2019/09/29

Pieprznik grozowy #4 (23-29.09.2019)

Siema. Przed wami kolejna dawka potencjalnie interesujących zapowiedzi w okołogrozowych klimatach. Osobiście najbardziej ciekawy jestem "Osady" i "Gulu. Pamiętne lato". Poza tym czekam sobie na swój egzemplarz tegorocznych "Snów umarłych" i, przy okazji, na "Słowiański horror". W kolejce do przeczytania mam też "Odludzie" Krystiana Kłomnickiego. Zachciało mi się mocnych wrażeń, żeby jakoś przełamać ten jesienny marazm, więc sięgnąłem po czytnik i "Gorefikacje 2.2". Dopiero dwa opowiadania za mną a już przy pierwszym można się spokojnie porzygać. :D Więc ALBO mięknę z wiekiem, ALBO mam do czynienia z czymś skrajnie poje#anym... Obstawiam to drugie. 

klik
Na początek bardzo obiecująca zapowiedź Wydawnictwa Zysk i S-ka - "Osada" Camilli Sten. Premiera 15 października. Wydany przed dwoma laty "Hex" od Zysku wspominam bardzo dobrze, może i w tym przypadku będzie miłe zaskoczenie...

"Mroczne tajemnice opuszczonego miasteczka… Sześćdziesiąt lat temu prawie dziewięciuset mieszkańców – cała populacja małej górniczej osady Silvertjärn – zniknęło bez śladu. Do tej pory nikt nie wie, co się wtedy wydarzyło: tajemniczy kataklizm, zbiorowe szaleństwo czy masowe samobójstwo".

http://www.initium.pl/zapowiedzi/szczegoly/zwierz
Może kryminał o seryjnym zabójcy? Okładka bardzo sugestywna... "Zwierz" Piotra Kościelnego od Wydawnictwa Initium zapowiedziany na 22 listopada.

„Właściwie zabijałem, odkąd pamiętam. Zaczynałem od zabijania zwierząt. Pierwszą ofiarą był kot sąsiadów. To było u babci na wakacjach. Mieszkała na wsi. Miałem zaledwie siedem lat. Zabiłem go kamieniem. Podchodził do mnie i się łasił. Głaskałem go po plecach, a drugą ręką sięgnąłem po kamień. Potem było więcej zwierząt. Ptaki złapane w siatkę, psy, jeże, najczęściej jednak koty. Człowieka zabiłem pierwszy raz, jak miałem dziesięć lat."

https://novaeres.pl/katalog/zapowiedzi
Dwie zapowiedzi z wydawnictwa Novae Res"Gulu. Pamiętne lato" - Julius Throne to prawie ośmiuset stronicowa cegła która swoją premierę ma mieć 29 października. Jeśli książka jest chociaż w połowie tak dobra, jak zachwala wydawca to będzie hit. ;)

"Rok 1981, Belmont Bay, małe miasteczko na wschodzie USA. Na Jima Stanforda, nieśmiałego, otyłego czternastolatka, uwzięła się grupa szkolnych bandziorów, nauczyciel kultury fizycznej, a nawet dyrektor szkoły. Prześladowcy Jima wciąż dają mu się we znaki, a jego sytuacja robi się coraz bardziej niebezpieczna. Pewnego dnia podczas ucieczki przed napastnikami dzieje się coś trudnego do wytłumaczenia – nastolatek zostaje uratowany przez Gulu, tajemniczą postać, która kusi go obietnicą zmiany życia na lepsze. Jim przyjmuje tę nieoczekiwaną pomoc i odtąd każdy, kto z nim zadrze, może stać się ofiarą nieszczęśliwego wypadku. Gdy chłopak zauważy w końcu, jak wiele ofiar pochłaniają rozpętane przez niego wydarzenia, na uratowanie Belmont Bay może być już za późno…"

https://livro.pl/proba-sil-tomson-t-s-sku1234160373.html
Druga zapowiedź to planowana na 6 grudnia "Próba sił" T.S. Tomsona. Zanosi się na nastrojową grozę. Nie udało mi się znaleźć żadnych informacji na temat autora. Być może jest polakiem i pisze pod obco brzmiącym pseudonimem. Nie wiem.

"W sennym do tej pory miasteczku Tensas zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Zbliża się Boże Narodzenie, ale atmosfera daleka jest od świątecznego nastroju. Tajemnicze samobójstwo jednego z mieszkańców, dziwne zachowanie pastora podczas pogrzebu, widmowe postacie, które pojawiają się znikąd – wszystko to pogłębia atmosferę grozy. I jeszcze pewna latarnia, która jest niemym świadkiem wydarzeń..."
http://www.wydawnictwofilia.pl/Ksiazka/426
No i na koniec wydawnictwo FILIA i zapowiedziany na 16 października "Morderca jest wśród nas" Lucy Foley. Thriller psychologiczny z dość popularnym pomysłem wyjściowym ale, jak wiadomo, liczy się wykonanie. 

"Grupa przyjaciół spędza przerwę świąteczną w luksusowej chacie myśliwskiej na odludziu. Największe od dziesięcioleci opady śniegu sprawiają, że zostają odcięci od świata.
Zabawa trwa w najlepsze. Do momentu, gdy jedno z nich zostaje znalezione martwe".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Faktotum - Charles Bukowski

"Niedzielę były najlepsze, ponieważ nikt nie stał mi nad głową, i wkrótce zacząłem brać ze sobą półlitrową butelkę whiskey, żeby lepiej...